2021年10月21日木曜日

初めてデートした日の記念日ディナーLa Vie@Ritz Carlton

記念日好きな彼、、、先週は出会った日から3年の記念日でハレクラニにステイケーションに行きましたが、1週間後にデートした日の記念日にリッツカールトンにあるLa Vieにお食事に行きました。https://www.laviewaikiki.com/

サンセット。

 


PACIFIC OYSTERS | smoked potato. chive. french trout roe.


CRISPY GRENOUILLE | persillade butter. green garlic. poached fennel(かえるです)



BEEF TARTARE MARRAKECH | ras el hanout. demi sec olive. eggplant chip.


DRY AGED YELLOWTAIL | wilted swiss chard. heart of palm. sauce meurette.


MAUI VENISON NOISETTE | wild mushroom marmalade. lingonberry. mousseline bearnaise.


DUCK À L'ORANGE | thumbelina carrot. laie vanilla. belgian endive


Happy Anniversary! 年に何回アニバーサリーをやるんだ?

ちなみに二人ともファーストデートと同じ服を着ました。



お食事の前に、ゆかさんにお誘いいただきリッツのお部屋で乾杯。ありがとうございます。


彼がプレゼントしてくれた歌。


歌はこちらからお聴きいただけます、笑↓


I remember the first time 

You caught my desire 

You were the listing agent 

I was the potential buyer 


When I showed up I 

Didn’t know how to get in 

So I fumbled around 

And I was real sweaty 

When I finally made it 


Right away I knew 

It was love at first sight 

I didn't need to sign a lease 

I was ready to buy 


I took a chance 

And asked you out on a date 

You took a chance 

And said 'yes' 

And after about a week 

We finally had the best date 

Anyone had ever seen 

And now the rest is history 


I never thought 

My life could be this full 

With a successful 

Sexy and silly Japanese woman 


Thank you for loving 

A chubby, hairy Indian 

Our life here in Hawaii 

Is like nothing that 

I could have planned 


Right away I knew 

It was love at first sight 

I didn’t need to sign a lease 

I was ready to buy 


I took a chance 

And asked you out on a date 

You took a chance 

And said 'yes' 

And after about a week 

We finally had the best date 

Anyone had ever seen 

And now the rest is history 


Right away I knew 

It was love at first sight 

I didn't need to sign a lease 

I was ready to buy 


I took a chance 

And asked you out on a date 

You took a chance 

And said 'yes' 

And after about a week 

We finally had the best date 

Anyone had ever seen 

And now, and now 

The rest is history 

The rest is history 

意訳してみました。

初めて会った日のこと覚えています

あなたは私の心をとらえました

あなたはリスティングエージェントでした

私はポテンシャルバイヤーでした


私がショーイングに行った時、私は

エントランスがわからなかった

だから私はうろうろしました

そして、私はめちゃくちゃ汗をかきました

ついに見つけた時


すぐにわかった

それは一目惚れでした

迷う必要はありませんでした

心は決まっていました


私はチャンスをつかんだ

そして、あなたをデートに誘いました

あなたはチャンスをつかんだ

そして、「はい」と言いました

そして1週間後

ついに最高のデートをしました

想像できないくらいの

そして今、ラブストーリーがつづく


今まで考えたこともないほど

私の人生は充実しています

成功して

セクシーでおもしろい日本人女性と


愛してくれてありがとう

ぽっちゃりした、毛むくじゃらのインド人を

ここハワイでの私たちの生活は

予想もしないほど

私が計画していたものとは


すぐにわかった

それは一目惚れでした

迷う必要はありませんでした

心は決まっていました


私はチャンスをつかんだ

そして、あなたをデートに誘いました

あなたはチャンスをつかんだ

そして、「はい」と言いました

そして1週間後

ついに最高のデートをしました

想像できないくらいの

そして今、ラブストーリーがつづく


すぐにわかった

それは一目惚れでした

迷う必要はありませんでした

心は決まっていました


私はチャンスをつかんだ

そして、あなたをデートに誘いました

あなたはチャンスをつかんだ

そして、「はい」と言いました

そして1週間後

ついに最高のデートをしました

想像できないくらいの

そして今、そして今、

ラブストーリーがつづく

ラブストーリーがつづく